Wednesday 24 April 2013

Padang-Sawahlunto-Bukit Tinggi

Day 5

Pagi-pagi dah keluar dari hotel. misi hari ni nak pergi shopping di Aur Kuning. Aur Kuning ni tempat jualan borong dan majoriti peniaga di Pasar Atas mengambil stok di sini. So harga lagi murah. Tapi tempatnya memang agak kurang selesa, tak macam Pasar Atas, tapi demi untuk mencari barang-barang yang lagi murah (dasar kedeks hihihi) lautan api pun sanggup direnangi. chewaahhh. Prinsip shopaholic tegar macam me ni, asal tempat jual tu buruk asalkan dapat beli barang yang sama dengan harga yang murah. Bayangkan kalau di Pasar Atas, kain sulam yang sama di jual 150k rupiah, di Aur Kuning cuma 90-100k rupiah bergantung kepada skill anda menarwar. See, bukan ke banyak untung tu?
Bershopping di Aur Kuning sampai duit habis, serius hanya tinggal 5k rupiah je. nak tukar duit pun takde money changer di situ, nak pakai kredit card pun tak boleh. tapi hati rasa nak shopping lagi. tanya kawan-kawan, masing-masing kehabisan rupiah. Apabila seorang shopaholic tegar kehabisan duit tetapi masih teringin nak beli sebab sangat murah, rasa sangat tak best okeh.. macam loser. Menyesal tak bawa duit banyak2 sebab ingatkan kat sini ada money changer. sudahnya gigit jari, padan muka! Moral of the story, sila bawak rupiah banyak-banyak di Aur Kuning sebab nanti anda akan jadi macam saya yang kecewa tak dapat membeli lagi sebab kehabisan rupiah. Bayangkan kain sulam di internet orang jual rm 100-150, di sini hanya lebih kurang rm 30++ je. Mana lah me tak meroyan kat situ.
Oleh kerana kami dah kehabisan rupiah, maka nya buat apa nak sakit kan hati sendiri duduk kat situ lagi so kami plan balik semula ke hotel. sampai hotel, pegi tukar duit dan sambung shopping di Pasar Atas dan Pasar Bawah sebab nak cari fridge magnet dan sedikit souvenir untuk keluarga
Balik dari bershopping, kaki semau dah sakit sebab berjalan kan, so me amik pakej massage di hotel. murah nak banding di Malaysia. Sesekali memanjakan diri apa salahnya kan...

2 comments:

  1. Salam,Nice Entry!!!
    Saya ada menyediakan ground pakej ke Padang Bukittinggi Indonesia dengan harga yang menarik.Kepada anda yang baru pertama kali nak melancong,kami sarankan anda guna kan khidmat kami.Semua urusan dilakukan di Malaysia dan ianya lebih selamat,murah dan meyakinkan.
    Pelbagai pakej ke Padang Bukittinggi untuk anda. Kami akan guide anda dari anda menjejakkan kaki ke bumi Padang sehinggalah anda meninggalkan bumi Minang.
    Hubungi saya ditalian 0126665436 (call/sms/whatsapp)
    Sebarang pertanyaan akan kami layan.
    Atau boleh juga ke Blog kami untuk pelbagai info tentang Padang Bukittinggi:

    http://freelancetour.blogspot.com/

    ReplyDelete

  2. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete