Tuesday 23 April 2013

Padang-Sawahlunto-Bukit Tinggi

Day 4

Hari terakhir di Sawahlunto. Lepas sarapan pagi kami bergerak ke Bukit Tinggi dan kami akan bermalam di sana 2 malam. Dalam perjalanan, kami sempat singgah untuk makan Sate Padang. Tak tau kat mana kami singgah sebab ikut driver bas yang berhenti. Sedap sate padang ni. sate sama macam malaysia cuma kuahnya bukan kuah kacang, kuahnya pekat macam kuah kari pun ada tapi bukan kuah kari.
sate padang, marvellous


rumah minangkabau

danau singkarak
Sampai di Bukit Tinggi agak petang, terus check in kat the hills hotel. leaps check in, letak barang, solat
then kami keluar melawat kawasan. The hills hotel ni dekat dengan Pasar Atas, syurga beli belah. Kami jalan2 je di situ survey harga dulu. Sebab esok plan nak pegi Aur Kuning. Dengarnya barang di Aur Kuning lagi murah. so kami riki2 je harga kat Pasar Atas. Kalo lagi murah di Aur Kuning beli di saba, kalo tak bole mengulang di Pasar Atas sebab hotel dekat je.






1 comment:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete