Tuesday 20 June 2023

 28/5/2023


Setelah dua hari I berkusus di Modena, tibalah masa kami balik semula ke Milan. To be honest, I suka dengan Modena, tak seribut di Milan dan Venice. Vibes. Modena sangat tenang dan bandar Modena bersih

Milano





Kami check out dari hotel di Modena. dan amik train utk ke Milan. Tiket kami dah beli awal sekali bila tiba di station rupanya train cancel. Gelabah jugalah masa tu nasib baik ada juga train ke Milan tapi longer journey sebab dia berhenti di all station. Di Itali ni, train strike adalah biasa dan train boleh kena cancel tiba2 so kena alert.

Sampai Milan, kami letak luggage kat Airbnb then kami ke shopping street di Duomo. Kami lunch di kedai halal nearby Primark area Duomo. Finally setelah 5 hari di Italy dapat rasa halal Italian spaghetti.
Halal Italian Spaghetti 


Shopping serba sedikit, beli tshirt di Hard Rock Cafe Milan then kami balik Airbnb. Airbnb yang kami duduk ni besar dan lebih bersih dark yang sebelum ni tapi kedudukannya agak jauh central. Nak kata jauh tak juga lah .. dalam 15 minit berjalan kaki. Airbnb kami kali ni lebih berdekatan dengan Corso Beunos Aires, iaitu salah satu shopping street di Milan. Shopping street Corso Beunos Aires lebih banyak butik-butik antarabangsa dan kurang crowded dibandingkan dengan shopping street di Duomo.




No comments:

Post a Comment