Thursday 14 February 2013

Sad Story

Alisha in the incubator


That was alisha 4 years back. Alisha dilahirkan prematurely pada usia kandungan 29 minggu dan birth weight hanya 900 gram. aku tak boleh tengok gambar ni mesti mengalir air mata. teringat kembali susah payah yang kami sama-sama harungi di saat awal kelahirannya. Alisha berada di Neonatal ICU selama sebulan dan di normal wad selama sebulan. 2 bulan aku berkampung di hospital. Masa tu rumahku adalah hospital. Being as a postgraduate student dan hubby dan family jauh memang betul-betul mencabar. Aku terpaksa melakukan segalanya sendirian. Aku tak tau dari mana datangnya kekuatan, tapi yang aku tahu aku perlu kuat untuk anak aku. Sambil menaip ni pun dah berjurai-jurai air mata keluar, mengenang kembali saat aku benar-benar diuji oleh Allah. Sungguh berat dugaan allah berikan pada ketika itu tapi alhamdulillah kami dapat menghadapinya dengan sabar.

My princess
This is alisha now... she is an adorable girl. Alhamdulillah, berkat doa semua, alisha membesar sebagai kana-kanak yang normal. Syukur padaMU ya Allah... i could not asked for more


No comments:

Post a Comment